Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Reklam

Airbnb, şato, villa ve lüks ev de kiralayacak

Ev kiralama hizmetiyle dünyada büyüyerek oteller karşısında tatilcilere ev kiralama seçeneği sunan Airbnb, lüks ev, şato ve villalardan oluşan 2 bin yeni mülkü de portföyüne ekledi. Airbnb yönetiminin bu girişimle, ultra zengin turistlere de katarak hizmet ve içeriğini genişletmeyi hedeflediği belirtiliyor.

Airbnb, yaklaşık 10 yıl önce hizmet vermeye başladığında, seyahat eden düşük bütçeli gezginleri hedeflediğinden, çoğu kez onlara, kanepe veya boş odalarda ucuz konaklama imkanı sunuyordu. Müşteri kitlesini genişletmeye odaklanan Airbnb yönetimi hizmetlerini, şimdi lüks otellerdeki odalardan daha lüks ve pahalı evleri de içerecek şekilde genişletiyor.

İlk etapta devreye alınacak 2 bin mülk arasında Ortaçağ kalelerinden şatolara, villalardan lüks evlere kadar geniş yelpazede ev seçenekleri bulunuyor. Bu hizmetin adı ise Airbnb Luxe olarak belirlendi. Airbnb’nin tepe yöneticisi ve kurucu ortağı Brian Chesky, The New York Times’a verdiği röportajda “Her gezgin için bir ürüne sahip olma konusunda genel bir stratejimiz var. Airbnb Luxe, lüks arayanların taleplerini karşılayacak” dedi.

Pazar kızıştı

Airbnb’in insanların boş odaları  ve kanepelerini kiralamasına yardım etmek için bir platform olarak yola çıkmasının ardından, günümüzde Pazar farklı bir yöne  evrildi. İlk kiralama platformunu  başlatan Airbnb’den sonra, uzayda hizmet sunan Accor’un Onefinestay’ın ardından da ThirdHome ve apartman kiralama şirketi Paris Perfect’de devreye girdi.

Bu arada Airbnb yönetimi, 2017 yılında yaklaşık 300 milyon dolara satın aldığı  Kanadalı Luxury Retreats’ı Airbnb Luxe adıyla yeniden markalaştırdı. Dolayısıyla, her ne kadar Airbnb’in lüks alanda hizmet verecek ilk markası olsa da, aslında birkaç yıldır Airbnb şemsiyesi altındaydı. Airbnb yönetiminin, yeni markalarının lüks alanda kendilerine büyük avantaj sağlayacağına inanıyor.