Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Reklam

Dört çağrıdan biri rezervasyona dönüşüyor

Otel arama motoru neredekal.com, 2018’de seyahat severlerin Türkiye’nin değişik coğrafyalarındaki tatil arayışları ve istatistiklerine ışık tutan bu araştırma yaptı. Neredekal.com  Genel Müdür Yardımcısı Özkan Özbaş, tüm örneklem gruplarının ortalamasında her dört çağrıdan birinin rezervasyona dönüştüğünü belirterek “Yüzde 25’lik bir dönüşüm oranı yakalanması sevindiriciydi. Her dört çağrıdan birini satışa döndürmeyi başararak, ortaklarımıza 500 Milyon TL’nin üzerinde bir rezervasyon değeri aktardık” diyor.

Başta üye otelleri olmak üzere, online seyahat acentaları (OTA) ve tüm iş ortaklarına 3 milyonun üzerinde telefon yönlendirmesi yaptıklarını söyleyen Özbaş şu bilgileri verdi: “Yönlendirdiğimiz 3 3 milyon çağrının ortalama görüşme süresi, 2,5 dakika civarında gerçekleşti. En çok çağrı alan üye otel ise tüm yıl boyunca toplam 13.714 çağrı ile Bodrum bölgesindeki üye otellerimizden biri oldu. En uzun görüşmenin ise Bodrum ve Antalya’da yer alan 2 üye otelimizde, 1 saate yakın süre olarak gerçekleştiğini söyleyebilirim. Yurt içi turizmine ait önemli bir veri olarak, en çok çağrı yönlendirmesi yapılan iller sırasıyla Muğla, İzmir, Mersin, İstanbul ve Antalya oldu.”

“2019 yılına yeni bir rekor ile 4 milyon üzerinde telefon yönlendirmesi ile hem müşterilerimiz hem de iş ortaklarımızı memnun edecek hedeflerle başladık” diyen Özbaş açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Yılın ilk çeyreğindeki veriler ışığında, bu hedefimize rahatlıkla ulaşabileceğimizi de ön görüyoruz. Son kullanıcılar için ayrıntılı bölge tanıtımları, otel içeriklerine ve yorumlara kolayca ulaşabilecekleri, fiyatları karşılaştırıp en uygun fiyatla otellere ulaşabildikleri neredekal.com üzerinde daha zengin bir içerik için sezona hazırlanıyoruz.”

Rapordan başlıklar

Karadeniz ve İç Anadolu’yu arayan hemen satın alıyor: Bölge bazında en iyi dönüşüm oranlarının % 30 ile Karadeniz ve İç Anadolu, % 28 ile Orta Ege, % 27 ile Marmara bölgelerinde olduğu görülüyor.

Eylül ayında arayan kararlı ve satın alan tatilci: Aylık bazda en yüksek dönüşüm oranı ise Eylül ayında % 32 olarak gerçekleşiyor.

En fazla çağrı yaz mevsiminin en sıcak ayında: En yüksek çağrı yönlendirme geçekleşen ay ise Ağustos ayı.

Tatilci otelle 3 dakikadan az konuşmaz ise, satın alma ihtimali artıyor: Tatilcilerin otellerle görüşme ortalaması 2,5 dakika olarak gerçekleşti. Süre bazında telefon yönlendirmelerini incelediğimizde ise 2 dakika ve altında yapılan görüşmelerde dönüşüm oranı %20’de kalırken, 3 dakika ve üzerinde yapılan görüşmelerde dönüşüm oranı % 28’e yükseliyor.