Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Mehmet Mülayim’den otel satış ve pazarlama tüyoları

“Otel mi, tımarhane mi?” adlı ilk kitabıyla otellerde yaşadığı ilginç olayları anlatan Mehmet Mülayim, “Profesyonel Otel Satış ve Pazarlaması” adlı  ikinci kitabında otel satış ve pazarlamasında kullandığı teknik ve taktileri paylaştı.

1mehmetKonaklama sektörünün deneyimli isimlerinden Mehmet Mülayim’in, ikinci kitabı “Profesyonel Otel Satış ve Pazarlaması” internet üzerinden satışa çıktı. İlk kitabı “Otel mi, tımarhane mi?” ile otellerde yaşadığı ilginç olayları anlatan Mülayim, ikinci kitabı “Profesyonel Otel Satış ve Pazarlaması” ile otel satış ve pazarlaması için tüyolar verdi. Teknik ve taktikleri paylaştı ikinci kitabında sahadan gelen satış ve pazarlama deneyimlerini paylaştığını söyleyen Mehmet Mülayim, “30 yıllık mesleki hayatımda sahada kullandığım teknik ve taktileri anlattım” diyor. Piyasadaki satış ve pazarlama kitaplarının büyük çoğunluğunun akademik kitaplar olduğunu hatırlatan Mülayim, bu konuda şunları söylüyor: “Yaptığım araştırmalara göre satış ve pazarlama profesyoneli olarak çalışmış ya da otel yöneticiliği yapmış birisi tarafından yazılmış bir otel satış pazarlama kitabı mevcut değil. Bunun bir ihtiyaç olduğunu gördüm. Kitabımın otelci meslektaşlarıma ve sektöre hizmet vereceğini düşündüm. Yaklaşık 15 yıllık satış ve pazarlama yöneticiliği deneyimim ve 30 yıllık otelcilik deneyimim sırasında kullandığımız satış ve pazarlama teknik ve taktikleri, stratejileri ve kontrol listesini bu kitapta topladım.”

İki boyutlu

Mehmet Mülayim, kitabını yazarken iki boyutlu olmasına dikkat ettiğini söyledi. Mülayim, “Boyutlardan biri üniversite öğrencisi ya da satış departmanına yeni başlayan kişilere yol gösterici olması. Diğer boyutunda ise yatırımcı veya otel profesyoneli konumunda olan ancak satış ve pazarlama departmanı içinde yoğrulmamış yönetici ve yatırımcıların satış ve pazarlama departmanından neler beklemesi gerektiğini, satış ve pazarlama departmanına hangi noktalarda nasıl destek olabileceklerini gösteren bir kitap yazdım” diye ekledi.

Satış ve pazarlama bölümlerindeki en önemli eksikliğin stratejilerde olduğunu söyleyen deneyimli turizmci, açıklamalarına şöyle devam etti: “Kitabımda kısa-orta-uzun vadeli strateji oluşturma, bu stratejileri belli bir plan dahilinde yürütmeleri ve bunların başarılı olması için gerekli bilgileri bir araya getirdim. Kitapta segmentasyon ayrıştırması da var, yani bir tur operatörü ilişkileri nasıl olur? Profesyonel otel pazarlaması , MICE segmentindeki veya şirket satışındaki ilişkiler nasıl olur? Bunlardan örnekler var. Satış ve pazarlamacıların kendilerini yetiştirmeleri için bazı küçük tavsiyelerde de bulundum. Kitabın arkasında bir de detaylı kontrol listesi var. Bu, bir satış pazarlama departmanının veya yöneticinin önüne koyup bunların hangisini yapıp yapmadığını kontrol etmesi için bir yol gösterici.”

Mehmet Mülayim, sözlerini şöyle noktaladı: “Her şeyi kitap okuyarak öğrenemeyiz, önemli olan öğrendiklerimizi uygulamaya dökebilmektir. Öğrendiklerimizi kendi yaşamımıza yansıtabilirsek o zaman başarıya ulaşabiliriz.”