Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Online pazarı 23 milyar avro’ya ulaştı

Online seyahat pazarı Avrupa genelinde olduğu gibi Almanya’da da büyüyor. Pazarın 2016’da bir önceki yıla göre yüzde 11 büyüyerek 23 milyar avro’luk bir hacme ulaştığı belirtiliyor. GfK adlı araştırma kuruluşunun konuyla ilgili raporuna göre Online seyahat harcamaları toplamda 59 milyar Avroyu bulan tatil ve seyahat harcamalarının yüzde 39’unu oluşturdu.

Raporda, Online seyahat pazarına ilişkin verilerin kesin olmadığı bunun nedeninin de bu alanda faaliyet gösteren şirketlerin verilerini paylaşmaması olduğu, rakamların tahmini veriler ve FVW Dergisi’nin yayınlanan şirket raporlarına dayandığı belirtiliyor. Araştırmaya göre, Almanya’nın en büyük 20 online seyahat tedarikçisi 2016 yılında toplamda 12.5 milyon Avroluk gelire ulaştı. Bu rakam, önceki yıl yüzde 5 üzerinde gerçekleşmişti. Bu arada daha önce bu pazarın lideri olan Unister’in iflasından sonra Alman seyahat pazarının yeni bir numarasının Booking.com olduğu belirtiliyor. Bünyesinde Egencia, Trivago ve Homeaway’ı bulunduran Expedia pazarda ikinci sıradaki yerini koruyor. Almanların en çok tercih ettiği online seyahat paltformu HRS’nin de gelirlerinin yüzde 5.7 oranında artarak 1.3 milyar Avroya ulaştığı ifade ediliyor. Öte yandan Airbnb’in büyümesi de devam ediyor.