Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

OTI, turizmde hedef büyüttü

Soldan sağa: Ahmet Bektaş, Ayhan Bektaş, Coşkun Yurt

Turizm sektöründe 25 yılını geride bırakan OTI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Bektaş, Başkan Yardımcısı Coşkun Yurt ve Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Bektaş,  Belek’teki Xanadu Hotel’de gerçekleştirdikleri basın toplantısında hedeflerini açıkladılar. Türkiye’ye turist getiren ilk 3 tur operatörü arasına girdiklerini belirten Bektaş, bu yıl paket turlarla 38 ülkeden 2,4 milyon turist getirdiklerini, sattıkları münferit uçak biletleriyle rakamın 3 milyonu aştığını vurguladı. Bektaş, bu yılki ciro hedefini ise 1,7 milyar dolar olarak belirlediklerini söyledi.

Türkiye’de toplam 1 milyon 285 bin turiste hizmet verdiklerini kaydeden coşkun Yurt ise bunlardan 85 bininin Coral Travel’ın Türkiye’deki iç turizm faaliyetlerinden kaynaklandığını ifade etti. Yurt, ”İç pazarda 100 bin kapasiteye ulaştık. Gelecek yıl iç pazara önemli yatırımlar yapacağız. İç pazarda yüzde 60-70’lik bir artış hedefi belirledik. Buna ilişkin planlamalar da yapıldı. Orada da yeni bir atılıma geçeceğiz. Dünyada 7 ülkede kendi yer hizmetlerimizi yapıyoruz. 20 ülkede ise partnerlerle çalışıyor, ancak bunları denetliyoruz. Bütün otel kontratları bu destinasyon yönetim sistemi tarafından yapılıyor” dedi.

Yurt, 2017 yılında 1.2 milyonla Türkiye’ye en çok turist getiren tur operatörü olduklarını vurguladıktan sonra açıklamalarına “Türkiye’ye en çok turisti Avrupalı tur operatörleri getirirdi. Bu yıl Türkiye’ye en çok turisti OTI olarak biz getirdik. İşin diğer önemli kısmı ise, ikinci ve üçüncünün de Türk tur operatörlerinden oluşması” şeklinde devam etti.

Teknolojiye yatırım

Grup bünyesinde kullandıkları yazılımların yüzde 80’inin kendilerine ait olduğunu belirten Ahmet Bektaş da konuyla ilgili şu bilgileri verdi: “Yaklaşık 130 kişilik bir yazılım ekibimiz var. Önemli bir yatırım yaptık ve sonuçlarını da almaya başladık. Şimdiye kadar yıllık bazda online’a 10-15 milyon dolarlık bir harcama yaptık. Kendimize ait GDS ve dinamik paketleme yapabildiğimiz bir platformumuz var. Bu hizmetler 7 ülkede tur opertörlerine sunulmuş durumda.”

OTI Holding Yönetim Kurulu Ayhan Bektaş, 2018 yılına ilişkilerini ise şöyle özetledi:  “Almanya’da satın aldığımız Ferien Touristik şirketinin 120 bin kişilik kapasitesini, klasik tur operatörü mantığıyla 250 bin yolcuya çıkaracağız. 2018’de faaliyet gösterdiğimiz pazarlardaki kapasitemizi yüzde 20, fiyatlarımızı ise yüzde 10 civarında arttırmayı hedefliyoruz. Bu da ciroda toplam yüzde 30’luk artış anlamına geliyor. İç pazarı da önemsiyoruz. Günümüzde 100 binlik iç turizm kapasitemizi yüzde 60 büyütmek amacıyla yeni satış noktaları oluşturacağız. 2018’den umutluyuz bunun için halen 14 uçakla hizmet veren bünyemizdeki Royal Flight’ın filosunu da 19 uçağa çıkaracağız.”