Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Tarladan Tabağa Gastronomi Gösterisi

Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’nün (UNWTO) yaptığı araştırmalara göre, yeme-içmenin toplam turizm gelirlerindeki payı yüzde 30 seviyesinde. Turistlerin yüzde 88,2’si “Seyahat için destinasyon seçme kararında yemek çok önemli” derken, sadece yüzde 11,8 gibi küçük bir kesimi “Yemek, destinasyon seçimlerimde küçük bir role sahip” cevabını veriyor. Türkiye’ye gelen turistlerin yeme-içmeye harcadıkları para ise 157 dolar olarak hesaplanıyor.

Türkiye’nin sahip olduğu zengin mutfak kültüründen yola çıkan turizmciler bu rakamın ikiye katlanması gerektiğine inanıyor. Sektör temsilcileri, rakamın yukarılara çekilebilmesi için uluslararası etkinliklerin yapılması konusunda hemfikir. İBB’ye bağlı İstanbul Turizm Atölyesi’nin Bursa’da gerçekleştirdiği toplantıda gastronomi turizminin nasıl geliştirilmesi gerektiği tartışıldı. Bu tartışmadan çıkan sonuçlar doğrultusunda, 16-17 Eylül tarihlerinde İstanbul Volkswagen Arena’da “Gastro Eğlence Şovu” (Gastro Entertainment Show) adıyla bir adım atılıyor.

Gastro Entertainment Show İcra Kurulu Başkanı Yasemin Pirinçcioğlu, TUYED yönetimine söz konusu etkinlikle ilgili bilgi verdi. İki günlük etkinliğe yurtdışından aralarında yemek bloggerı, yazarı, gazetecisi 50 kişiyi davet ettiklerini belirten Pirinçcioğlu, “Ülkemizde yaşanan olumsuz olaylardan sonra turizmin farkına varıldı. Şimdi turizmi çeşitlendirip, turizm pazarlaması stratejilerini gözden geçirmek zorundayız. Bu etkinlikle biz gastronomide bir fitil ateşliyoruz. Chaine des Rotisseurs dünyadaki 25 bin üyesine davet mektubu yolladı. Almanya’da 20 bini aşkın seyahat acentasına etkinlikle ilgili bilgiler yollandı.Anadolunun gastronomi zenginliğini iyi tanıtamıyoruz. Artık insanların Türkiye’ye yemek için de gelmesini sağlamak istiyoruz” diyor.

Bakanlara çağrı

Gastro Entertainment Show’da küçük üreticilere de yer vereceklerini hatırlatan Pirinçcioğlu Tarım Bakanı ile Turizm Bakanı’na şu çağrıyı yapıyor: “Tarım Bakanımız gelsin küçük üreticilerin sorunlarını bizzat kendilerinden dinlesin. Turizm Bakanımız da gastronomide nelerin öne çıkarılması gerektiğini görsün.  Herkesin burada konuşulup tartışılacak konular iyi anlaması gerekiyor. Bunları iyi anlayalım ki hangi konuda sesimizi nasıl çıkaracağımızı daha iyi tespit edelim.”

Bu etkinlikte gurmeler, gastronomlar, şefler, kendi mutfağının şefi olanlar, mutfak sanatını geliştirenler, markalar ve mutfak sanatlarının önde gelen uzmanlarını bir araya getireceklerini belirten Pirinçcioğlu şu bilgileri veriyor: “Gastronomi alanından hak ettiğimiz payı alabilmemiz için artık bir stratejisi olan çatı örgütlenmelere ihtiyaç var. Gastronominin tüm paydaşlarını bir araya getirmeyi hayal ediyoruz. Gastronomide topraktan itibaren tarladan başlayıp tabağa kadar hazırlanacak bir tanıtım stratejisiyle sonuç alabiliriz. Bunun için tüm paydaşlara ‘gelin birlikte çalışalım’ diyoruz.”

Şehirlere yayılacak

Gastro Entertainment Show’u geleneksel hale getirmek istediklerini belirten Pirinçcioğlu önümüzdeki yıllara ilişkin hedeflerini şöyle özetliyor: “Destinasyon tanıtımında küçüklerin de tanıtılmasından yanayız. Bu etkinlik çerçevesinde Çukurcuma’yı pilot bölge olarak belirledik. Mahalleri ve organik pazarları da tanıtacağız. Etkinliklerimizi yıldızlamanın dışında Gurme Şehirler, Gurme Lokantalar, Gurme Kafeler, Gurme Oteller şeklinde yaygınlaştıracağız. Gurme şehirler konusunu Gaziantep, Hatay, Adana gibi gastronomide öne çıkan şehirlere yayacağız.  Organik ve hibrid pazarları tanıtarak ev hanımlarına, pazar ekonomisine destek sağlayacağız. Kısacası İstanbul’da ilkini gerçekleştireceğimiz bu etkinliği bir model olarak diğer şehir ve pazar yerlerine taşıyacağız.”