Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Reklam

TUI gelirde umudunu OTA’lara bağladı

Ana pazarları İngiltere ve Almanya’da 21 milyon paket tur müşterisi bulunan TUI, düşen gelirlerini artırmak için aralarında Ctrip, Despegar ve MakeMyTrip gibi online satış yapan seyahat acentalarıyla  (OTA) işbirliğine gitme kararı aldı. TUI yönetimi bu işbirliğinden 1 milyar dolarlık gelir hedefliyor.

Bu yılın ilk yarısında, gelirlerin bir önceki yıldan yüzde 47’lik artışla 381 milyon Euro erimesi, TUI yönetimi üzerindeki baskıyı yaratıyor. Her ne kadar müşteri sayısını artırmış olsa da Hannover merkezli dünya devi TUI yönetimi, düşen gelirlerini artırmak için yeni stratejiler belirlemeye çalışıyor.

TUI CEO’su Fritz Joussen, oluşturacakları dinamik paket turlarla, 2022 yılına kadar 1 milyon müşteriden 1.1 milyar dolar elde etmeyi planlıyor. Bu hedefe ulaşmak için az sayıda müşteriye ihtilaçları olduğunu belirten Joussen, yeni pazarlarda OTA’larla geliştirecekleri işbirliği ile büyüyeceklerini söylüyor. Bu strateji kapsamında da Çin, Brezilya ve Hindistan’nın güçlü yerel oyuncularından Ctrip, Despegar ve MakeMyTrip gibi online seyahat satın acentaları ile (OTA) işbirliği yapılmasına karar verildi.

OTA’larla 1 milyon müşteriye ulaşma hedefinin “muhafazakar” olduğunu vurgulayan TUI CEO’su Joussen şunları söylüyor:  “Asimetrik şartlarımız . Biz otel satarak para kazanıyoruz. OTA’ların da OTA’lar yaparak para kazanması gerekiyor. Bu durumda, trafiğin bir kısmını kendi otellerimize yönlendirebiliriz. Otellerimizin trafiğinin sadece yüzde 10’unu bile bu platformlar üzerinden satarsak para kazanırız. OTA’ların platform ve satışlarla para kazanması gerekiyor. Dikey entegrasyona gidebiliriz.”

Uzmanlar, TUI gibi Avrupalı ​​seyahat devlerinin yazın tatile çıkardığı tatilcilerden kazandığı paranın tamamını rulette olduğu gibi, sürekli kazandıkları kırmızıya koymak zorunda olmadığını belirtiyor. Kızışan rekabet ortamının ortaya yeni şartlar çıkardığına dikkat çeken uzmanlar: “2018 TUI için zor bir yıl oldu. TUI’nin yeni genişleme stratejisinin ana fikrini kendi işlettikleri nispeten ucuz ve risksiz bir model geliştirip, şemsiyeleri altındaki otelleri doldurmak için yeni pazarları kullanması oluşturuyor” diyor.