Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Turizme 5.3 milyon liralık Ar-Ge desteği

Akdeniz Pe-Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Oğuz Akdeniz, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı komisyonun onayı ile açtığı Ar-Ge merkeziyle yürüteceği beş projeyle turizme 5.3 milyon liralık destek sağlayacak. Ar-Ge merkezinde birçok proje üzerinde çalışıldığını belirten Akdeniz, 39 uzmanın çalışacağı merkezin öncelikli olarak Akdeniz Pe-Tur’un B2B online satış platformu Biletbank projesine odaklanacağını vurguladıktan sonra “İlerleyen dönemde yurt içi ve yurt dışı turizm sektöründe faaliyet gösteren firmaların kullanımına sunulması planlıyoruz” dedi.

Ar-Ge merkezinin Türk turizm sektörüne büyük katkı sağlayacağına inandığını söyleyen Akdeniz, “Ar-Ge merkezimiz de ‘Kötüye Kullanımdaki Verilerin Turizm Sektörü Özelinde Analiz ve Uyarı Sistemi’, ‘Servis Sağlayıcılar ile Çok Katmanlı Jenerik Mutabakat Sistemi’, ‘Kötüye kullanımdaki verilerin Turizm Sektöründeki Ön Analizi’ gibi projeler üzerinde çalışıyoruz” dedikten sonra “Bu projeler, Türkiye turizm sektörünün gelişmesine önemli katkılar sağlayacak. Yenilikçi, optimize ve günümüz sektör teknolojisinin ileriye taşıyacağız” diye ekledi.

Turizmci Mustafa Oğuz Akdeniz tarafından 1982 yılında kurulan Akdeniz Pe-Tur Seyahat Acentesi, 1991 yılında IATA üyesi oldu. Hızlı bir büyüme ivmesi ile kısa sürede Türkiye’nin önemli acentelerinin arasına girdi. 2008 yılında ülkemizde bir ilki geçekleştirdi. Acenteler için Biletbank adında kapalı devre bir online satış platformunu hayata geçirdi.

Akdeniz, 2012 yılında EGGE (Bilişim, Telekomünikasyon, Turizm, Ticaret Sanayi LTD) şirketini kurduğunu ve EGGE ile birlikte Akdeniz Pe-tur hem kendi bünyesinde hem de turizm sektöründe teknoloji ihtiyaçlarını daha hızlı karşılayabilecek konuma geldiklerine dikkat çektikten sonra şu bilgileri verdi: “Uçak bileti alan müşterilerin son dönemlerde online bilet alma alışkanlıklarının artması ile birlikte nihai yolcuya hizmet vermek için 2015 yılında ‘turna.com’u faaliyete geçirdik. 2018 yılı itibarı ile de Türkiye’nin en büyük üç online bilet satış acentesinden biri olduk. Platform acenteler acısından satış yapma kolaylığının dışında, anlık raporlara erişip daha iyi organize olmalarını sağlıyor. İşlevsel özelliklerine ek olarak 7/24 acentelere hizmet veriyoruz. 20 kişilik eğitimli operasyon merkez ekibimiz, kendi içinde geliştirdiği mesajlaşma yöntemi ile soru ve sorunlara hızlı bir şekilde cevap veriyor.

Biletbank satış platformu, acentelere ayrıca pazarlama faaliyetlerinde ve insan gücünde maliyet avantajı sağlıyor. Sunduğu online çözümlerle zamanı daha verimli kullanma imkânı veriyor. Şirketin büyüme stratejilerinin en başında mevcut yurtiçi ve yurtdışı satış ağını genişletmek, dünyada sektörde söz sahibi olacak global bir oyuncu olmayı amaçlıyoruz. Hali hazırda işbirliği yaptığımız ülkelerdeki ortaklarımıza ek olarak stratejik önemine göre yurtdışında kendi yapılanmamıza gitmek veya lider ile ortaklık veya içerik sağlayıcı konuma gelerek seyahat sektöründe tüm dünyaya hizmet vermeyi hedefliyoruz.”