Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Reklam

Turizmin uluslararası ihracatı 1.7 trilyon dolara ulaştı

Dünyadaki ilk beş temel sektör arasında bulunan turizmde yapılan toplam harcamalar, turizm hareketlerini içeren hizmet ihracının mal daha hızlı büyümesine yol açtı. Küresel turizm ihracatı yüzde 4 büyürken, küresel mal ihracatındaki büyüme ise yüzde 3 olarak gerçekleşti.

Dünya Turizm Örgütü’nün (UNWTO) yeni bir raporuna göre, 2018’de bir önceki yıldan yüzde 4’lük büyümeyle 1.7 trilyon dolara ulaşan küresel turizm ihracatı, dünya hizmet ihracatının yüzde 29’u, toplam mal ve hizmet ihracatının ise yüzde 7’sini oluşturuyor.

Uluslararası turizmden yapılan toplam ihracat, uluslararası turizm gelirlerinde 1.448 milyar dolar (destinasyonda, varış yerlerinde ziyaretçi harcaması) ve uluslararası yolcu taşımacılığı hizmetlerinde 256 milyar dolar olarak gerçekleşti. Turizm, birçok destinasyon  için önemli bir döviz kaynağı ve ihracat çeşitlendirmesi için önemli bir araç oluşturuyor.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan UNWTO Genel Sekreteri Zurab Pololikashvili, “Dünyadaki hem gelişmekte olan hem de gelişmiş ekonomilerin artan turizm gelirinden yararlandığını görmekten memnuniyet duyuyoruz” dedikten sonra şunu ekledi: “Uluslararası turizmden elde edilen gelirler, birçok ülkede ticaret açığını azaltırken işlere, girişimciliğe ve insanlar ve yerel ekonomiler için daha iyi bir duruma dönüşüyor.”

Büyümenin lideri Asya

Turizm gelirleri bölgelere göre incelendiğinde, yüzde 7’lik büyüme yakalayan Asya-Pasifik bölgesinin ilk sıraya oturduğu görülüyor. Asya-Pasifik bölgesini yüzde 5’lik büyümeyle Avrupa ikinci, yüzde 3’lük büyümeyle de Ortadoğu üçüncü sırada izliyor. Afrika bölgesindeki büyüme yüzde 1 olurken, Amerika bölgesinde yüzde sıfır olarak karşımıza çıkıyor.

2018 yılında dünyada en fazla harcama yapan 10 ülke sıralamasına baktığımızda, yüzde 5’lik artışla 277 milyar dolarlık harcama yapan Çin’in açık ara birinci olduğu görülüyor. ABD ise harcamalarını bir önceki yıla göre yüzde 6.8 artırmış olmasına rağmen 144 milyar dolarla Çin’den sonra ikinci oldu.

Dünyanın en büyük on kaynak pazarı arasında bulunan, Fransa ve Rusya Federasyonu 2018’de dış harcamalarda yüzde 11, Avustralya da yüzde 10 artış kaydetti. İngiltere’den yapılan uluslararası harcamalar 2018’de yüzde 3, İtalya’dan yüzde 4 artarken, İspanya’dan artışlar ise yüzde 12 arttı.

2018’de Dünyada En Fazla Turizm Harcaması Yapan 10 Ülke (Milyar Dolar)

Ülkeler Turizm harcaması Değişim (%)
Çin 277,3 +5.2
ABD 144,2 +6.8
Almanya 94,2 +1.2
İngiltere 75,8 +3.4
France 47.9 +10.5
Avustralya 36,8 +9.7
Rusya Federasyonu 34,5 +11.2
Kanada 33,3 +4.3
Kore Cumhuriyeti 32 +0.9
İtalya 30,1 +3.8
Kaynak: Dünya Turizm Örgütü (UNWTO)