Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Türkiye’de yerli-yabancı 942 zincir otel var

Turizoom International Hotel Management Türkiye’de mevcut yerli ve Yabancı marka zincir otellerin sayıları ve dağılımları ile ilgili bir değerlendirme toplantısı yaptı. Buna göre, Türkiye’de yerli ve yabancı marka zincir otel sayısı 942 adede ulaşıyor.

Turizoom International Hotel Management Yönetimi, Dedeman Bostancı İstanbul Hotelde yaptıkları toplantıda, turizm yatırımlarında ortak aklın; destinasyonun iyi  yönetilmesine, dijital pazarlama, misafirde farkındalık, kendisini özel hissettirme, deneyim tasarlayan ve değer yaratan operasyonların önemine vurgu yaptı.  Turizm yatırımlarını en etkin bir şekilde ekonomiye kazandırmak ve yatırımın geri dönüşünü hızlandırmak için personelin eğitimi ve işletmenin fiziki yapısının eksiksiz ve tam olması gerektiğini vurguladı. Turizoom un profesyonel ekibiyle yatırım, marka ve konsept belirleme aşamasında, personel eğitimleri, rekabet ve operasyonların yürütülmesi aşamalarında Halkla ilişkilerden dijital medyaya, finansal bilgiden yıldızlama sürecine kadar yerli ve yabancı tüm otel yatırımcılarına bilgi akışı sağlayabileceklerini söyledi.

Ayrıca toplantıda İstanbul Gedik Üniversitesi Uluslararası Ticaret Anabilim dalı Doktora öğrencisi ve Turizoom’un Akademik İlişkiler ve Destinasyon Yönetiminden sorumlu Binali Kılıç Türkiye’deki yerli ve yabancı marka zincir oteller ile ilgili kısa bir sunum yaptı.

Zincir otel sayıları

Sunumdaki verilere göre ; Türkiye’de belediye belgeli oteller, günübirlik kiralık evler ve apartlar hariç turizm bakanlığı belgeli konaklama tesis sayısı 4822 adettir. Yerli ve yabancı marka zincir otel sayısı toplamı 942 adet, İstanbul’da ise 239 adettir. 2011 yılında 142 adet olan yabancı marka zincir otel tesis sayısı 2018 yılında 331 adette yükselmiştir. Buna karşın yerli marka zincir otel tesis sayısı 2011 yılında 672 adet iken 2018 yılında 611 adette düşmüştür. İstanbul’da araştırmaya katılan 152 adet yerli ve yabancı marka zincir otel ’den elde edilen bilgiye göre: Yabancı marka zincir otellerin: % 60’ı (51 adet) franchise,  % 4,7’si (4 adet)  sahip veya kiralama,  % 35,3’ü (30 adet) ise yönetim anlaşması ile işletilmektedir. Yerli marka zincir otellerin ise; % 4,5’i (3 adet) franchise,  % 79,1’i (53 adet) sahip veya kiralama,  % 16,4’ü (11 adet) ise yönetim anlaşması ile işletilmektedir. Yerli yatırımcıların özellikle kriz dönemlerinde yabancı markaya yöneldikleri görülmektedir. Yabancı markada en çok tercih edilen sözleşme türü ise franchisedır.