Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği

Türkiye’nin rakipsiz fiyatları İspanya turizmini gölgeledi

İspanya’nın önde gelen gazetesi El Pais’in İstanbul temsilcisi Andres Mourenza, TUYED Başkanı Kerem Köfteoğlu, AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, Delicias Tour Yönetim Kurulu Başkanı, aynı zamanda TÜRSAB Üyesi İskender Çayla ile görüşerek Türk turizmi hakkında bir haber yaptı.

Mourenza’nın sorularını yanıtlayan TUYED Başkanı Kerem Köfteoğlu, Avrupalı turistin yüzünü yeniden Türkiye’ye dönmesinin fiyatların uygunluğundan kaynaklandığını belirtti. Türkiye’nin özellikli kıyı kesimindeki turistik tesislerin fiyat/kalite dengesi açısından son derece uygun olduğunu vurgulayan Köfteoğlu, “Durum böyle olunca, tatilcileri  yönlendiren tur operatörü turistleri daha iyi para kazanacakları Türkiye’ye yönlendiriyor. Günümüzde Avrupalı turist, doğal manzaralı turkuvaz kıyılara sahip Fethiye’de 300 euro’ya kral gibi tatil yapabilir dedi.”

Türkiye’de turizm hareketlerinin yüzde 75’lik kısmının Antalya, İstanbul, Muğla ve İzmir gibi dört kentte gerçekleştini hatırlatan Köfteoğlu, “Anadolu’nun henüz dünya vitrinine çıkmayan, müthiş potansiyele sahip 81 ilinin devreye girmesiyle, Türkiye’nin dünya turizminde çok daha önemli yere geleceğini inanıyorum” dedi.

Kişi başı gelir düşük

El Pais’in İstanbul temsilcisi Andres Mourenza’ya Türk turizmi hakkında bilgi veren Köfteoğlu, turizmden elde edilen gelirlerin artmasına karşın, kişi başı harcamaların 600-650 dolar gibi düşük bir seviyede olduğuna dikkat çekti. Bu rakamın ilk etapta 750, sonra bin dolar seviyesine çekilmesi gerektiğini belirten Köfteoğlu şunları söyledi: “Bunun yolu mevcut kitle turizmi potansiyeline ek olarak yüksek harcama kapasitesine sahip, Hindistan ve Çin gibi pazarlara yönelmekten geçiyor. Bu yıl İstanbul’da lüks turizme ilişkin bir fuar düzenleniyor. Bu fuarı düzenleyen şirketin portföyünde ortalama harcaması 7 bin dolar olan Rus milyarderler var. Halihazırda Almanya’dan ülkemize tatil için ağırlıklı olarak marangoz, tesisatçı gibi düşük gelir grubuna sahip kişiler geliyor. Bu kesimi  küçümseyemeyiz, küçümsemiyoruz da. Artık yüksek gelir gruplarına yönelik hizmet ve ürün geliştirilmeli. Bu konuda atılacak adımlar, düşük olan ortalama kişi başı harcamaların yükselmesine yol açar.”